Island 2015 - III. "Povinná" prohlídka

8. 06. 2015 21:33:11
Zlatý okruh alias Golden Circle - jako klasika a povinná návštěva. První stesky po synovi... Pobyt na Islandu pokračuje a je nám fajn.

Pobyt na Islandu si užíváme plnými doušky, zvykli jsme si na náhlé změny počasí a hlavně na vstřícnost a ochotu místních obyvatel. Už jsme si důkladně prohlédli Reykjavík, načerpali atmosféru, je třeba "vyjet za humna". Již doma jsme si rezervovali v půjčovně auto, vybírali jsme typ dle našich předpokládaných plánů a zvolili jsme nakonec terénní, když by všechny plánované výlety vyšly, bude se hodit.

V našem "novém" autě SUBARU vyjíždíme na Zlatý okruh - Golden Circle. Tato cesta začínající Reykjavíku je známá a popsána důkladně ve všech průvodcích, snad jen tedy tolik: určitě stojí za to všechna tři zajímavá místa na Golden Circle navštívit. A pak, kdo byl na Islandu a neviděl gejzír, jako by tu nebyl. Celá trasa zabere 6-7 hodin, záleží, jak dlouhé má člověk zastávky. Jede se po značené cestě, jen výjezd z Reykjavíku je trochu obtížnější. Nemusíte mít terénní vůz, vzhledem k tomu, že se jedná o jednu z hlavních turistických atraktivit, jsou všechny body propojeny kvalitní cestou.

My začínáme ze strany Pingvellir - "Pole shromáždění", které mne osobně z celého okruhu nejvíce nadchlo. Vyplatí se projít se všemi směry v této lokalitě, nenechat se zmást tím, že kostelík je hned na počátku a zajít hlouběji do údolí - až k vodopádu a k říčce zakusující se do skal.

Dalším místem na okruhu jsou geotermální pole s gejzíry - velký Geyzir už jen kouří, vedle je pak jeden větší gejzír a pak řada malých bublajících míst. Je to vše zajímavé, avšak pro mne největší zklamání z celého Islandu. Jednak je zde hodně turistů, i když náš pobyt je tzv. mimo sezonu, hlavně pak mé představy o gejzíru byly prostě "větší". Neumím si představit, jak to zde vypadá v hlavní sezoně. U gejzírů se dá rychle a dobře najíst i posedět v "motelu" u cesty.

Po této zastávce se vydáváme k poslednímu místu na Golden circle a to ke "Zlatému" vodopádu, který nám všem po menším zklamání u gejzíru vyrazil dech - v dobrém slova smylu. Je zde několik vyhlídek, ze kterých se dá vodopád prohlédnout a vyfotit, při naši návštěvě byl proud vody velmi silný, právě tálo a některá místa byla uzavřená z důvodu bezpečnosti. Zůstáváme zde dlouho a doslova vysáváme sílu a energii z tohoto místa, nádhera. Je velice dobře, že zde nebyla postavena plánovaná elektrárna a místo si zachovalo přírodní charakter.

Ještě před odjezdem zpět do hotelu v Reykjavíku si dáváme kafe v kavárně u parkoviště a jedeme zpět. Cestou se mění počasí doslova minutu po minutě a při přejezdu průsmykem máme co dělat s regulérní sněhovou bouří. Zvládli jsme to a dojíždíme do hotelu příjemně unaveni a den se trochu pokazí...

Jako každý večer voláme domů, co je nového a zatím byl hovor vždy příjemný a my se dostali z našich stesků po synovi. Tentokrát nám však babičky řekly, že prcek spadl na hlavu ze židle a má trochu modřinu, což pro mne, x kilometrů od domova, znělo asi jakoby mi řekly, že je v bezvědomí a sešitý v nemocnici. Kdyby bylo blízko letadlo, letím za ním. Jsem značně protivná a ať nekazím náladu, rozhodnu se, že zajedu pro benzín, ať se pak nezdržujeme. Ani u pumpy se mi nálada nezvedne, jelikož mi nefunguje kreditka a bez ní nemohu tankovat - je zde požadována u stojanu garance kreditní kartou ještě před začátkem úkonu. Jsem asi viditelně naštvaná, že mi na pomoc přijde obsluha pumpy a "nějak" to udělá, ať mohu načerpat. Vracím se na hotel a všichni se rozhodujeme jít do baru a zakončit náš pobyt v Reykjavíku, zapomenout na trable doma a doladit plány - chystáme se na sopku Eyjaf... no prostě na "tu" sopku.

Praktické informace pro pobyt na Islandu:

Půjčovna aut: vyplatí se rezervace z domu. V nabídce je široká škála známých /drahých/ půjčoven až na vyloženě místní, které možná nabízí SUBARU se škrábancem na kapotě, ale za čtvrtinovou cenu než vedle stojící nova RAF ze "známé" půjčovny. Dle rady místních jsme si auto půjčili u SADCARs a nelitovali jsme - dovoz až na hotel, slevy u pump, auto zvládlo vše, a že jsme s ním jezdili přes díry... Firma nabízí také ubytování v Reykjavíku - v hostelu, velmi kvalitně vybaveném.

Golden Circle: občerstvení - levné a s větším výběrem u gejzírů. Benzínové pumpy - jsou po cestě a jejich dost, výše uvedená půjčovna má u SHELL slevu

Autor: Iva Děcká | pondělí 8.6.2015 21:33 | karma článku: 8.91 | přečteno: 449x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.89 | Přečteno: 469 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 582 | Diskuse

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 476 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse

Mladá tělem i duchem, vystudovaná vysokoškolačka, aktivní sportovkyně /běh/ a milovnice psů, normální žena a maminka dvou dětí. No ačkoli mí přátelé si myslí, že jsem sem spadla z oblaků a nejsem úplně normální, tak nevím...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...