Island 2015 - III. "Povinná" prohlídka

Zlatý okruh alias Golden Circle -  jako klasika a povinná návštěva. První stesky po synovi... Pobyt na Islandu pokračuje a je nám fajn.

Pobyt na Islandu si užíváme plnými doušky, zvykli jsme si na náhlé změny počasí a hlavně na vstřícnost a ochotu místních obyvatel. Už jsme si důkladně prohlédli Reykjavík, načerpali atmosféru, je třeba "vyjet za humna". Již doma jsme si rezervovali v půjčovně auto, vybírali jsme typ dle našich předpokládaných plánů a zvolili jsme nakonec terénní, když by všechny plánované výlety vyšly, bude se hodit.

V našem "novém" autě SUBARU vyjíždíme na Zlatý okruh - Golden Circle. Tato cesta začínající  Reykjavíku je známá a popsána důkladně ve všech průvodcích, snad jen tedy tolik: určitě stojí za to všechna tři zajímavá místa na Golden Circle navštívit. A pak, kdo byl na Islandu a neviděl gejzír, jako by tu nebyl. Celá trasa zabere 6-7 hodin, záleží, jak dlouhé má člověk zastávky. Jede se po značené cestě, jen výjezd z Reykjavíku je trochu obtížnější. Nemusíte mít terénní vůz, vzhledem k tomu, že se jedná o jednu z hlavních turistických atraktivit, jsou všechny body propojeny kvalitní cestou.

My začínáme ze strany Pingvellir - "Pole shromáždění", které mne osobně z celého okruhu nejvíce nadchlo. Vyplatí se projít se všemi směry v této lokalitě, nenechat se zmást tím, že kostelík je hned na počátku a zajít hlouběji do údolí - až k vodopádu a k říčce zakusující se do skal.

Dalším místem na okruhu jsou geotermální pole s gejzíry - velký Geyzir už jen kouří, vedle je pak jeden větší gejzír a pak řada malých bublajících míst. Je to vše zajímavé, avšak pro mne největší zklamání z celého Islandu. Jednak je zde hodně turistů, i když náš pobyt je tzv. mimo sezonu, hlavně pak mé představy o gejzíru byly prostě "větší". Neumím si představit, jak to zde vypadá v hlavní sezoně. U gejzírů se dá rychle a dobře najíst i posedět v "motelu" u cesty.

Po této zastávce se vydáváme k poslednímu místu na Golden circle a to ke "Zlatému" vodopádu, který nám všem po menším zklamání u gejzíru vyrazil dech - v dobrém slova smylu. Je zde několik vyhlídek, ze kterých se dá vodopád prohlédnout a vyfotit, při naši návštěvě byl proud vody velmi silný, právě tálo a některá místa byla uzavřená z důvodu bezpečnosti. Zůstáváme zde dlouho a doslova vysáváme sílu a energii z tohoto místa, nádhera. Je velice dobře, že zde nebyla postavena plánovaná elektrárna a místo si zachovalo přírodní charakter.

Ještě před odjezdem zpět do hotelu v Reykjavíku si dáváme kafe v kavárně u parkoviště a jedeme zpět. Cestou se mění počasí doslova minutu po minutě a při přejezdu průsmykem máme co dělat s regulérní sněhovou bouří. Zvládli jsme to a dojíždíme do hotelu příjemně unaveni a den se trochu pokazí...

Jako každý večer voláme domů, co je nového a zatím byl hovor vždy příjemný a my se dostali z našich stesků po synovi. Tentokrát nám však babičky řekly, že prcek spadl na hlavu ze židle a má trochu modřinu, což pro mne, x kilometrů od domova, znělo asi jakoby mi řekly, že je v bezvědomí a sešitý v nemocnici. Kdyby bylo blízko letadlo, letím za ním. Jsem značně protivná a ať nekazím náladu, rozhodnu se, že zajedu pro benzín, ať se pak nezdržujeme. Ani u pumpy se mi nálada nezvedne, jelikož mi nefunguje kreditka a bez ní  nemohu tankovat - je zde požadována u stojanu garance kreditní kartou ještě před začátkem úkonu. Jsem asi viditelně naštvaná, že mi na pomoc přijde obsluha pumpy a "nějak" to udělá, ať mohu načerpat. Vracím se na hotel a všichni se rozhodujeme jít do baru a zakončit náš pobyt v Reykjavíku, zapomenout na trable doma a doladit plány - chystáme se na sopku Eyjaf... no prostě na "tu" sopku.

Praktické informace pro pobyt na Islandu:

Půjčovna aut: vyplatí se rezervace z domu. V nabídce je široká škála známých /drahých/ půjčoven až na vyloženě místní, které možná nabízí SUBARU se škrábancem na kapotě, ale za čtvrtinovou cenu než vedle stojící nova RAF ze "známé" půjčovny. Dle rady místních jsme si auto půjčili u SADCARs a nelitovali jsme - dovoz až na hotel, slevy u pump, auto zvládlo vše, a že jsme s ním jezdili přes díry... Firma nabízí také ubytování v Reykjavíku - v hostelu, velmi kvalitně vybaveném.

Golden Circle: občerstvení - levné a s větším výběrem u gejzírů. Benzínové pumpy - jsou po cestě a jejich dost, výše uvedená půjčovna má u SHELL slevu

Autor: Iva Děcká | pondělí 8.6.2015 21:33 | karma článku: 8,91 | přečteno: 449x

Závod LH 24 bílé peklo vedoucí do ráje

Po roční pauze opět na startu a po měsíci od závodu „pár“ řádků o těchto, tentokrát více než kdy jindy, náročných 24 hodinách „v kopci“. Bylo to peklo... I když s odstupem času už celé bílé peklo vychladlo...

1.3.2019 v 23:08 | Karma: 16,03 | Přečteno: 479x | Diskuse| Hobby

Vltava Run 2017 aneb můj víkend s kinetózou

Po roce jsem se opět postavila na start štafetového závodu ze Šumavy do Prahy vedoucího podél Vltavy, kde celkem naběháme 360 km ve 12 osobách,. Ano, je to závod i o běhání, ale také o přejíždění autem z předávky na předávku...

21.5.2017 v 9:39 | Karma: 13,49 | Přečteno: 208x | Diskuse| Sport

LH 24 podruhé aneb loni jelen a letos mžitky před očima

Také letos jsme se museli vrátit na „místo činu“ a zkusit opět posunout své limity. Extrémní závod LH 24 má své kouzlo a jakmile vám jednou učaruje, nelze mu odolat. Běhat 24 hodin na vrchol Lysé hory a zpět, to je prostě výzva.

27.1.2017 v 18:08 | Karma: 15,61 | Přečteno: 373x | Diskuse| Sport

Iva Děcká

Valašský hrb 2016 - sem tam nějaký frk či drb…

...přijet, běžet, prožít, vidět a SLYŠET... Tak trochu neběžecky o běžecké akci aneb člověk si musí závod užívat všemi smysly... Žádný z uvedených rozhovorů nebyl cílený a připravený, prostě je to tak, jak nám huba narostla.

31.5.2016 v 15:22 | Karma: 16,32 | Přečteno: 498x | Diskuse| Hobby

Iva Děcká

Vltava Run aneb cesta tam a zase zpátky (s trochou nadsázky)

Jsou závody, kde jsou dva páry běžeckých bot méně důležité než rezervní klíč k doprovodnému autu, závody, na kterých se nesmí sejít „blbá“ parta, ale hlavně závody, které jsou prostě BÁJEČNÉ...a to VLTAVA RUN určitě je...

17.5.2016 v 14:01 | Karma: 11,61 | Přečteno: 766x | Diskuse| Hobby

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:03

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Mladá tělem i duchem, vystudovaná vysokoškolačka, aktivní sportovkyně /běh/ a milovnice psů, normální žena a maminka dvou dětí. No ačkoli mí přátelé si myslí, že jsem sem spadla z oblaků a nejsem úplně normální, tak nevím...